Dobra drukarnia to zadowoleni klienci i wyższe zyski
Pracownikiem drukarni nie może zostać byle kto. Wydawać by się mogło, że przygotowanie tekstu (i nie tylko) do druku to nic trudnego, w rzeczywistości jednak to bardzo wymagająca praca. Trzeba znać nie tylko sposób działania wielu urządzeń, techniki druku, ale i mieć poczucie estetyki oraz podejście do klienta. A klienci, jak wiadomo, są różni. Dobra drukarnia to taka, która potrafi sprostać oczekiwaniom klientów, drukuje porządnie, ale i oferuje przystępne ceny.
Czy dobrej drukarni należy długo szukać?
I tak, i nie. Zwykle do tego, czy coś jest dobre dochodzimy metodą prób i błędów. Gorzej, jeśli błędów tych jest sporo i zanim stwierdzimy, że ta konkretna firma to dobra drukarnia, możemy całkiem zniechęcić się do przedsięwzięcia. Warto zatem nie wybierać przypadkowo, a zapoznać się z opiniami osób już korzystających z podobnych usług oraz dokładnie przejrzeć ofertę i obejrzeć próbne wydruki.
Dobra drukarnia, czyli jaka?
Trudno zadowolić wszystkich klientów, jednak jeśli poniższe kryteria zostaną spełnione, można założyć, że drukarnia jest firmą solidną i wartą polecenia.
– Jakość wydruków
Jakość jest niewątpliwie najważniejsza. Chcemy otrzymywać wydruki najwyższej jakości. Trwałe, ładne i wyraźne. Jeśli drukarnia nie gwarantuje wysokiej jakości, na pewno nie jest dobra, pomimo iż pozostałe kryteria zostaną spełnione.
– Cena usługi
Klienci zwracają uwagę na cenę świadczonych usług. Z jednej strony chcą, by była jak najniższa, z drugiej obawiają się, że tanie wydruki są też kiepskiej jakości. Najlepiej zatem znaleźć złoty środek. Być może nieco niższa cena przyciągnie większą grupę klientów, dzięki czemu zyski z działalności będą wyższe, aniżeli w przypadku, gdyby ceny były wygórowane. Warto pomyśleć również o rabatach dla stałych klientów oraz osób realizujących duże projekty.
– Czas realizacji zlecenia
Niewątpliwie bardzo ważny czynnik. Dobra drukarnia wywiązuje się z terminów. Terminy te nie powinny być zbyt odległe, ale też nie przekłamujemy rzeczywistości i nie obiecujemy wykonania usługi w terminie, którego nie jesteśmy w stanie dotrzymać.
– Podejście do klienta, kreatywność
Niekiedy klienci są niezdecydowani i chcieliby, żeby pracownik drukarni pomógł im dokończyć projekt. Dobrze, by zawsze umiał podpowiedzieć rozwiązanie, ale też nie narzucał swojego zdania.