Ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe i ich rodzaje

Reklama firmy, usługi, produktu czy wydarzenia może odbywać się na wiele sposobów. Wszystko zależy od specyfiki danego przedsiębiorstwa. Istotne jest, czy działa na lokalnym rynku, czy też chce dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Duże firmy stawiają na reklamę radiową i telewizyjną, reklamę w prasie i internecie. Mniejsze również korzystają z dobrodziejstw internetu, a ponadto zainteresowane są tradycyjnymi formami reklamy – drukują plakaty, broszury i ulotki reklamowe.

Ulotka – informacja i reklama

reklamaUlotka jest materiałem reklamowym, który ma zachęcić do skorzystania z konkretnych usług, odwiedzenia danego punktu handlowego, wyboru najlepszego produktu. Ulotka pełni także funkcję informacyjną. Może mówić o ofercie firmy, produktach i usługach, może także sugerować, jak, dzięki wspomnianym produktom czy usługom, poradzić sobie z danym problemem (zdrowotnym, finansowym itp.). Oczywiście wiele zależy od rozmiarów ulotki – wielkości stron oraz ich liczby. W obiegu są zarówno ulotki z niewielką ilością informacji, prezentujące chwytliwy slogan i dane kontaktowe firmy, jak i ulotki składane, które omawiają ofertę bardziej szczegółowo.

Rodzaje ulotek reklamowych

Wymienić można wiele różnych rodzajów ulotek, drukowanych na rozmaitych podłożach, uszlachetnianych lub nie, składanych na wiele sposobów. Oczywiście najczęściej spotykamy ulotki w formatach A5 i A6, ale w ofercie zakładów drukarskich są także znacznie mniejsze, jak i znacznie większe formaty.

Oprócz wielkości ulotki istotny jest także sposób jej składania. Wyróżniamy ulotki pojedyncze, których nie składa się w żaden sposób, jak i takie, które składa się na dwie, trzy lub i więcej części. Można wyróżnić ponad dwadzieścia rodzajów takich ulotek. Oczywiście im większe i bardziej złożone, tym więcej informacji mogą pomieścić, ale tym samym ich wydruk jest droższy. Z tego powodu składanych ulotek raczej nie rozdaje się przypadkowym przechodniom, a wykorzystuje w inny sposób. Ulotki reklamowe mogą pojawić się w widocznym miejscu w siedzibie firmy, ale także na zewnątrz – podczas eventów, pokazów, spotkań biznesowych.

Ulotki reklamowe a rodzaj papieru

Ulotek nie drukuje się na zwykłym papierze ksero, ponieważ po pierwsze nie prezentowałyby się atrakcyjnie, a po drugie nie byłyby trwałe. Najczęściej ulotki reklamowe zamawia się na papierze kredowym o gramaturze 130 lub 170, matowym lub błyszczącym. W przypadku wartościowych projektów stawia się na jeszcze grubsze podłoża, które lepiej się prezentują. Oczywiście ulotka nie musi być produktem luksusowym, niemniej warto postawić na jej zabezpieczenie folią. Folia w pewnym stopniu ochroni nadruk przed drobnymi uszkodzeniami, działaniem wilgoci i promieni słonecznych.