Druk papieru firmowego

Druk papieru firmowego

Firmy, które drukują różnego rodzaju umowy i regulaminy dla klientów, a także wydają lub rozsyłają pisma informacyjne i reklamowe, najczęściej korzystają z papieru firmowego. Papier firmowy jest jednym z elementów tożsamości wizualnej firmy. Zawiera jej logo, dane teleadresowe, charakterystyczne dla danej firmy kolory i czcionki. Śmiało można rzec, że wpływa na kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy, jak i pełni funkcję informacyjną. Oczywiście pod warunkiem, że zawiera nadruk wysokiej jakości, a całość prezentuje się estetycznie.

Kto zajmuje się drukowaniem papierów dla firm?

Druk papieru firmowego warto zlecić tej samej drukarni, która zajmuje się sporządzaniem różnorodnych materiałów reklamowych dla firm. Realizacja zlecenia może zatem obejmować wydruk wizytówek, teczek na dokumenty, zakładek do książek, notesów oraz właśnie papieru firmowego – wszystko to w tej samej, charakterystycznej dla danej firmy stylistyce.

Oczywiście drukarni można zlecić również wydruk ulotek, broszur, katalogów, plakatów, a nawet banerów reklamowych. Niektóre zakłady drukarskie zajmują się również drukowaniem na długopisach, smyczach na klucze, kubkach, koszulkach czy czapkach.

Papier firmowy – produkt niezbędny w każdej firmie?

Jeżeli firma nie prowadzi korespondencji z klientami (mowa o tradycyjnej korespondencji, bez wykorzystania najnowszych technologii), ponadto większość umów zawiera na odległość, prawdopodobnie papier firmowy nie jest dla niej produktem niezbędnym.

W każdym innym przypadku papieru firmowego w siedzibie firmy nie może zabraknąć. Ponadto powinien to być produkt najwyższej jakości, który będzie świadczył o profesjonalizmie danej firmy i szacunku do klientów oraz kontrahentów. Nie od dziś wiadomo, że spersonalizowane materiały papiernicze mają wpływ na odbiorców, ponadto pozwalają się wyróżnić na tle konkurencji.

Druk papieru firmowego

Dla papieru firmowego charakterystyczny jest druk jednostronny. Oczywiście nie jest to regułą, bowiem firmy mogą zaprojektować dowolne artykuły papiernicze, ale zwykle zadrukowuje się tylko tę stronę, na której w przyszłości pojawi się treść umowy czy listu do klienta.

Druk papieru firmowego odbywa się zwykle w technologii druku offsetowego. Większość drukarni dopuszcza dwa formaty papieru firmowego: A4 i A5, przy czym to właśnie standardowy format A4 wykorzystuje się najczęściej. Oczywiście ogromne znaczenie ma także jakość samego papieru. Nie powinien być zbyt cienki, ani sprawiać wrażenie nietrwałego.

Projektowanie papieru firmowego

Najczęściej firmy mają własne pomysły na wygląd papieru firmowego, ale jeśli potrzebują pomocy grafika, osoby która doradzi, w którym miejscu warto umieścić poszczególne elementy i jak powinny one wyglądać, większość drukarni podejmuje się takich zadań. Projekt na papier firmowy powstaje wówczas w drukarni, oczywiście we współpracy z klientem.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *